anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 17.11.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
boy of leaf, 20×20×25cm, Cloth, Japanese lacquer
"perception plants", installation
"perception plants", installation
"virtual of future"s name", 80×80×183cm, Wood, Glass, Acrylic
"towards the horizon", 20×780×26cm, Wood, Iron, Gold Foil
"vessel of spirit -hope-", 20×30×31cm, Iron , Wood , Acrylic
zeit/LICHTE "a circle", 3m direct line, Candle, iron pipe
zeit/LICHTE "a circle", Candle, iron pipe, mirror
zeit/LICHTE "double spiral", w50×d50×h50cm, 25cm., Candle, Glass
zeit/LICHTE "a circle", 3m direct line, Candle, iron pipe
watanabe yoshiaki-nakase koji-esashi tomoko "rüzgar arayışta" "wandering wind"
[19.01.2006 - 02.11.2006]

Galeri Apel, 19 Ocak - 11 Şubat 2006 tarihleri arasında “wandering wind- three contemporary artists from Japan” başlıklı sergiyi konuk ediyor. 2004 yılında Japonya’da Nuran Terzioğlu küratörlüğünde gerçekleşen “more Wind –Türkiye'den dört çağdaş sanatçı” sergisine karşılık olarak davet edilen bu serginin kuratörlüğünü Saitama Müzesi eski kuratörlerinden Ko Matsunaga üstlendi. Özellikle Türkiye’ye olan ilgileri gözetilerek belirlenen sanatçılar şunlardır; Watanabe Yoshiaki, Nakase Koji , Esashi Tomoko.

Küratör Matsunaga, katalog yazısında Türkiye ve Japonya’yı, Asya’nın iki ucundan dünyaya açılan pencereler olarak niteliyor. Buna karşın iki kültürün yollarının birçok noktada kesiştiğini söylerken iki dilin ve uygarlığın benzerliklerine de dikkat çekiyor. “Sanat ve kültür kendiliğinden oluşmaz, insan ilişkileriyle biçimlenir değişime uğrar ve gelişir” diyen kuratör bu ilişkileri hayata geçirmekte önemli bir rolü olan sanatçının önünün açılmasını çok önemsiyor. Gün geçtikçe artan kültürler arası ilişkilerin olumlu sonuçlarına inanıyor.

Aynı hisleri paylaşan bizler de üç yıl önce Asya’nın öbür ucundaki penceresine ulaşmaya çalışırken bu dolaşımı daha da hızlandırmak, yaygınlaştırmak için bir rüzgar metaforundan medet umduk.

Daha çok rüzgar; daha çok arayış, daha çok dolanım arzuladık.

Matsunaga zaten sanatçıyı doğanın lûtfunu bize taşıyan bir rüzgara benzetiyor, bir değer başlatabilecek bir enerjiye… Ancak, kendi özelliklerini de koruyabilen tohumların başka ortamların farklılıklarını ya da benzerliklerini tanıyarak olgunlaşacağını vurguluyor. Bu sergideki çağdaş yorumlar içeren, eserlerde köklü Japon kültürünün izlerini görmek mümkün.

Watanabe Yoshiaki
Watanabe mesleğinin ilk yıllarında alçı ve mürekkebi kullanarak oluşturduğu noktasal spirallerle sonsuzluğa işaret etmeyi amaçlıyordu. Almanya’da eğitim gördükten sonra malzeme olarak mum kullanmaya başladı. Mumları, yanmaya başlıyan ateşi sırayla birbirine geçirecek biçimde dizerek işler yapmaya başladı. Yakın zamanda ise balmumu küre içerisinde titreşen alevin enerjisi ve düşündürdükleri ile ilgileniyor.

Nakase Koji
Nakase uzun zamandır metal konteynırlar üretmektedir. Bu kasaları kah tabanda kah duvarda sergiler. Bazen bu kasaları insan başına benzetir,pencereler açar ve başaşağı yerleştirir.Dış mekanlar için ise sanatçı silindir biçiminde kasalar üretti. Bu tür kasaya yürüyerek girebilen izleyici yapının tam ortasında tavanan açılan bir delikle karşılaştığında bir takım psikolojik etkilenmeler yaşayabilir.

Esashi Tomoko
Esashi ahşap ve lak kullanarak heykeller yapmaktadır.Genellikle insan vücudu ile ilgilenir.Çocuk sahibi olduktan sonra “Yaşamın Doğumu”temalı bir diziye başladı.Herhangi bir makinanın yardımı olmadan sevecen hayvan ve bitki heykelleri üretti. Son zamanlarda sanatçı yaşamı yüceltme adına çam kozalağı,Japon kayısısı çekirdeği gibi organik malzemeler deneyerek bir yaşam zinciri oluşturmaya çalışıyor.