anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 25.9.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
aslımay altay göney
"an 1"
56 x 65 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"çok" serisi
50 x 65 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"fa"
75 x 105 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"la 1"
55 x 90 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"makas"
30 x 30 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"la" ve "tok"
50x70, 58x86, 55x75 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"şal" serisi
48x37, 50x56, 40x49 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"sepya 1"
51 x 39 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"su 3"
100 x 110 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"su" serisi
20x28, 23x30, 26x12, 28x32 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"top 2"
58 x 59 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney
"su 6"
64 x 80 cm.
kağıt, karışık teknik.
aslımay altay göney - "istif" // "piled up"
[21.01.2012 - 25.02.2012]

‘‘ …
Ama beynimiz artık doğal bir istif makinesidir.
Doğduğumuz andan itibaren her şeyi istifler.
İsimleri, cisimleri, anıları...
Kinleri, aşkları, öfkeleri, pişmanlıkları...
Notaları, harfleri, simgeleri...
Beynimiz bir depodur.
Gerekli gereksiz bütün bilgiler oraya konur.
Hiçbiri atılmaz. Sıkıştırılır. Tasnif edilir.
Sıraya konur. Yani istiflenir.
Kocaman bir arşivdir bu.
Dolaplar, çekmeceler, dosyalar dolusu bilgi yerleştirilir buraya.
Beceriniz ve yeteneğiniz oranında bu depoya girer çıkarsınız.
Kimi buradan paranoya yaratır, kimi de deha.
Yazarlar da buradan beslenir katiller de.
Avlanırken de bu bilgilerden yararlanırsınız, söylenirken de...
Beynimizin bir istifçi olarak ne denli mahir olduğunu anlamak için
rüyaların ucu bucağını hatırlamak yeterli …’’

Gökhan Akçura


Çalışmalarını Türkiye ve Almanya`da sürdüren sanatçı, 2003 yılından beri birlikte çalıştığı Galeri Apel’de dört, yurt dışında üç kişisel sergi açmış; uluslararası bir çok sergi ve projeye katılmış, ödüller almıştır.
Heykel eğitimi almış olmasının getirdiği kütle ve hacim duygusunu elden bırakmadan, karışık teknik kullanarak ürettiği işlerine kaynaklık eden seyahat olgusu ve yol hikayelerine bir de göç olgusunu eklemiş; konuya göre malzeme seçme eğilimi sebebiyle işleri, ahşaptan kumaşa, portakal kabuğundan kağıda uzanan bir malzeme çeşitliliğine sahip olmuştur.
Sanatçı bu kez en çok da belgeleme özelliği nedeniyle tercih ettiği kağıt malzemeyi içiçe geçmiş kişisel ve toplumsal geçmişimizden alıntılar yapmak için kullanıyor.
Aslımay Altay Göney’in, birikimin ve biriktirmenin ötesini işaret eden, istifleme ve istiflenme hallerini mürekkep lekeleri ve kağıt kesikleriyle anlattığı sekizinci kişisel sergisi “İSTİF”, 21 Ocak’tan itibaren Galeri Apel’de görülebilir.