anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 24.9.2017.
kullanım şartları

« geri
» sergi
bayram candan
“bir avuç toprak”, yerleştirme
cam, kürdan, bayrak, toprak
can göknil
“kader tabletleri”
26x31 cm
terra cotta
“ağılda tragedya”
terra cotta
güler güngör
“harran’da ay ve güneş”, yerleştirme
seramik
irfan önürmen,“nişanlı”
135x205 cm
tül üzerine karışık teknik
“bir koleksiyon parçası: vazo”
105x90 cm
bez resim
raziye kubat
raziye kubat, genel görünüm
ahşap üzerine karışık teknik
“isimsiz”, 3 adet
aliminyum üzerine ip ile dikilmis fotograf
"toprak ve lif 2007" "earth and fiber 2007"
[11.01.2007 - 10.02.2007]

Anadolu’da köklü ve yaygın bir biçimde üretilen pişmiş toprak, dokuma ve cam bugün de el sanatlarımız deyince ilk akla gelenlerden. M.Ö. 6000-7000 yıllarına dek uzanan örneklerini günümüzde bile müzelerde kolayca görebiliyoruz. Çivi yazılı Hitit tabletleri fırınlanmış kilden başka birşey değil. Yazı zamanla toprak tabletlerden bitki “lif”lerinden yapılma kağıda geçiyor. Lif’in kullanıldığı dokuma, keçe ve örme gibi tekstil tekniklerinin tam gelişmiş olarak ilk örnekleri, insanlığın hayvan evcilleştirme ve tarımla uğraşıp yerleşik yaşama başladığı Neolitik devirde ortaya çıkıyor. Geleneksel kap-kacak ve tuğla yapımı ile yaşama geçen seramik sanatı daha sonraları dekoratif çini ve porselen olarak da gelişiyor.
19. yüzyılda endüstrinin gelişmesiyle bu malzemelerin seri üretime dönük örnekleri yaygınlaşıyor. El sanatlarına ilgi azalıyor. Bir süre sonra estetik kaygıların doğması sonucu tasarım giderek önem kazanıyor. Peşpeşe sanat okulları açılıyor. Eski ve yeni malzemeler inceleniyor, deneysel arayışlara geçiliyor.
20. yüzyılda plastik sanatlarda özgür ifade aracı olarak sınırsız malzeme kullanılmaya başlanırken toprak, cam ve lif gibi geleneksel malzeme de plastik sanatlar çerçevesinde yeniden yorumlanıyor.
11 Ocak – 10 Şubat 2007 tarihleri arasında yer alan “Toprak ve Lif 2007” sergisi, sekiz sanatçımızın geçmişi binli yıllarla ölçülen malzemelere ve konuya yeni arayışlarla yaklaşarak ürettikleri seçkin yapıtlardan oluşuyor.
“Toprak ve Lif” başlıklı sergi dizisinin ilkini Sanart 92 Sempozyumu kapsamında Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi’nde düzenlemiştim. İkincisi farklı sanatçıların yorumlarıyla 2000 yılında, üçüncüsü 2002, dördüncüsü ise 2004 yılına girerken Galeri Apel’de gerçekleşti. Tuğla duvarlarla çevrili galeri mekanımızda yepyeni bir “Toprak ve Lif” sergisinde buluşmak dileği ile …

Nuran Terzioğlu

The use of earth, fiber and glass has been a part of the craft tradition in Anatolia for several thousand years. Examples such as vessels dating back to 6000-7000 BC can be seen in museums today. The Hittites used baked clay tablets for their cuneiform writing. It is interesting to note that, in time, writing was transferred from ceramic to paper which was manufactured with fiber from plants. Using fiber, the first mature examples of textile techniques like weaving, felting, and mat weaving appeared in the Near East in the Neolitic Age when wo(man) started dealing with animal domestication and agriculture.

Ceramic art continued in traditional pottery forms and bricks, later as decorative tiles. With the rapid industrial development in the 19th century handcrafts were pushed aside as mass production spreaded out. Soon after, as new demands and aesthetic concerns emerged, design gained importance, designers became a necessity. Art schools opened one after the other. Traditional media and materials were closely examined and reassessed. In the twentieth century they gained new esteem and were integrated as sophisticated vehicles of free expression into contemporary art.

The first of the “Earth and Fiber” exhibitions was held at Ankara State Museum of Painting and Sculpture in 1992. My aim in organizing such an exhibit for Sanart’92 Symposium (on identity and space) was to introduce new approaches and interpretations of artists who are using traditional media. Coming from different origins and traditions (from Far-East to South America, from Anatolia to Scandinavia) seeked links between cultural heritage, their identity and contemporary expression in their works of art. The second “Earth and Fiber” was organized in Gallery Apel purpously at the turn of the millenium. The third was held in 2002, fourth in 2004
“Earth and Fiber 2007” is also visually and conceptually determined by these age old materials and their contemporary derivatives.

Nuran Terzioğlu

Sanatçılar; Bayram Candan, Can Göknil, Erica Beard, Güler Güngör, İrfan Önürmen, Ramazan Bayrakoğlu, Raziye Kubat, Şakir Gökçebağ.