anasayfa
apel hakkında
sergi
sanatçılar
gelecek sergiler
geçmiş sergiler
uluslararası sergiler
başka yerlerde
kataloglar
basında apel
linkler
iletişim
english
Galeri Apel © 2007.
tüm hakları saklıdır.
Son güncellenme: 18.11.2017.
kullanım şartları

« geri
» basında apel
"sanat çağdaş mıdır? çağdaş sanat mıdır? "
melis ağazat, harpers bazaar, 01.02.2003


Bienaller, yaya projeleri dört koldan devam ederken, bunlara kucak açan, sahiplenen ve aslında yıllardır var olan isimler kimler, bilmek istedik.
Guruların hepsi de sanatın ve özellikle çağdaş sanatın şu anda Türkiye'de gerek futboldan gerekse politikadan daha önemli bir yerde olduğu görüşünde hemfikirler. "Sanat koşuyor "diyorlar, hem de dörtnala... Dizginleri de genç sanatçıların, küratörlerin ve galeri sahiplerinin elinde olarak. Onları yakalamışken, birkaç altı çizili soru yönelttik. Son bienal Egokaç, fazla mı kaçmıştı? Türkiye'de gelecek vaad eden sanatçılar kimlerdi? Ya treni kaçıranlar?

………………..


18 yıllık bir galericilik geçmişi olan Galeri Apel'in sahibi Nuran Terzioğlu, 2002 yılını güncel sanatın " kuluçka yılı" olarak düşünmek istediğini söylüyor. Bu sene içerisinde, bir kurumun mali desteği olmaksızın çalışan galerilerin bile, ekonomik durgunluğu fırsat bilip ticari amaç gütmeyen sanat üretimine daha çok yer verdiklerini söylüyor.
İstanbul'da gün geçtikçe artan güncel sanat faaliyetlerinin çok iyi sonuçlar ve sanatçılar doğurduğu görüşüne o da katılıyor.
.....................

Terzioğlu İstanbul'la ilgili sözlerine devam ediyor ve bu kadar çeşitlilik içeren ikinci bir şehir daha olacağını düşünemediğini söylüyor. Bu açılımların arkasının geleceğini söylüyor ve tıpkı Vasıf Kortun gibi o da İstanbul'un ileride dünyadaki önemli çağdaş sanat merkezlerinden biri olacağını düşünüyor: "New York'un içinde bile sanat mekanları yer değiştirip duruyor. Sanırım güncel sanat da kendine uygun ortamlar arıyor." Sanatın beslenmesinin ve üretiminin ortamla çok ilgisi olduğu görüşünde.

....................................
bir on yıl öncesine göre farklı bir yeri var güncel sanatın. Burada galiba en önemli etkenlerden biri İstanbul Bienali. Ardından da sanatçılarımızın davet edildiği diğer ülkelerdeki çeşitli bienaller; iletişimin kolaylaşması, özgün ve nitelikli sanat üretiminin dünyada kabul görmesi" diye özetliyor, düşüncelerini.
..................................

Garanti Platform, Borusan Kültür Merkezi, Proje 4L gibi özel sektörün başlattığı kâr amacı gütmeyen merkezler, Marmara Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi, Bilgi Üniversitesi gibi eğitim kurumları, bünyelerinde oluşturdukları sanat projeleriyle dikkat çekiyor, bir öncülük misyonu üstleniyorlar."